Świece dogrzewające - problem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • spiker79
    Classic
    • 2013
    • 14

    Świece dogrzewające - problem

    Również polecam sztolnie kompleksu Riese; naprawdę robią wrażenie. Są główne trzy sztolnie oddalone od siebie ok. 10 km . Jesli z dziećmi to pewnie dasz radę zwiedzić tylko jedną, bo wszystkie są podobne.

    Dla dzieci polecam kopalnię złota w Złotym Stoku http://www.kopalniazlota.pl/

    Po zwiedzaniu można sobie sztabkę złota kupić za 5 zł :wink: choćby tylko dla tego warto tam pojechać.

    Oraz chyba najwyżej położona w Europie twierdza górska w Srebrnej Górze ( też fajne zwiedzanie dla dzieciaków).

    Jeśli nie byłeś to Zamek w Książu ( koło Wałbrzycha) - perełka Dolnego Śląska.
  • maryjan112
    Classic
    • 2012
    • 34

    #2
    Świece dogrzewające - problem

    Witam

    Dziś walczyłem z niedogrzanym silnikiem - w sumie to był dogrzany tylko czujnik temperatury padł ale nie o tym ma być w tym zapytaniu.

    Przy okazji postanowiłem sprawdzić czy system dogrzewający wodę działa. Niestety przy temperaturze 15 st C nie byłem w stanie sprawdzić napięć bo to chyba z ciepło by system zadziałał.
    Po przyłożeniu testera między fajką a świecą na dwóch świecach pokazało, że obwód jest zamknięty. Natomiast na trzeciej (środkowej) obwód ma przerwę. Świeca jest chyba sprawna bo mierząc oporność między nią a pozostałymi fajkami obwód nie ma przerwy. VAG nie pokazuje błędów.
    Nie jestem oblatany jeżeli chodzi o walkę z kabelkami ale rozumiem, że w takim przypadku system dogrzewania nie będzie działa prawidłowo.

    Ktoś z Kolegów jest w stanie mi poradzić jak się zabrać aby układ był w 100%-tach sprawny?
    Czy w ogóle gdy temperatura przekracza 5 stopni (układ nie jest uruchamiany) mam szansę go naprawić?

    z góry dziękuję z wskazówki
    pozdrawiam

    Komentarz

    • Damian-jg
      Ambiente
      • 2008
      • 229

      #3
      Warunki załączenia tych świec :
      - silnik pracuje od min. 10 s
      - temp. płynu chłodzącego >70°
      - temp. powietrza >5°
      - obr. silnika < 800
      - obciążenie Alternatora < 50% ( z tego co pamiętam )
      jedna -" małe grzanie " dwie lub trzy zależne jest to od obciążenia alternatora ( te możesz sprawdzić w bloku 016 pole 01)
      FIAT Service

      Komentarz

      • PieTrzaK
        L&K
        • 2009
        • 1323
        • Octavia I (1U2)
        • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

        #4
        Na pewno dobre te wartości, nie powinno być odwrotnych znaków? Na chłopski rozum to temp płynu powinna być mniejsza od 70 temp powietrza również mniejsza od 5, a obroty większe od 800. :confused

        Czy grzanie tego układu nie zależy jeszcze jakoś od ustawień nawiewu/klimatyzacji?

        Komentarz

        • maryjan112
          Classic
          • 2012
          • 34

          #5
          No to już wiem w jakich warunkach diagnozować. Ochłodzi się to skontroluje sobie czy działa jak należy.


          bardzo dziękuję

          Komentarz

          • SuchyX
            L&K
            S_OCP Member
            • 2007
            • 1170

            #6
            Dorzucą od siebie że świecie przestają grzać powyżej 2500obr/min wystarczy odpalić auto jak mamy chłodniej odczekać chwilę i dać w pedał powyżej 2500 wtedy słychać przekaźnik jak pyka czyli się wyłącza i jak schodzi z obrotów to się z powrotem włącza

            Żeby było śmieszniej to temp nie z czujnika temp. zew. tylko ta z dolotu jest brana pod uwagę więc można wsadzić opornik aby zbić ją trochę i wtedy będzie się częściej włączać.

            Dodatkowo napiszę wam że najlepiej po włączeniu motoru odczekać te 10s i dać lekką przegazówkę aby obciążenie altka spadło wtedy załączy układ

            U mnie działa w 100% świece można łatwo sprawdzić grubym kablem jedna końcówka kabla do plusa na aku druga do świecy i jak iskrzy to jest przejście i świece grzeją


            Zamieszczone przez Damian-jg
            Warunki załączenia tych świec :
            - silnik pracuje od min. 10 s
            - temp. płynu chłodzącego >70°
            - temp. powietrza >5°
            - obr. silnika < 800
            - obciążenie Alternatora < 50% ( z tego co pamiętam )
            jedna -" małe grzanie " dwie lub trzy zależne jest to od obciążenia alternatora ( te możesz sprawdzić w bloku 016 pole 01)
            w sumie to powinno być tak:

            - silnik pracuje od min. 10 s
            - temp. płynu chłodzącego <70°
            - temp. powietrza (czujnik z dolotu)<5°
            - obr. silnika >800
            - obciążenie Alternatora < 50%

            Tylko ten schemat odnosi się do zakresu temp -15~+5.
            Jak mamy mniejszą temp jak -15 czyli powiedzmy -18 to wtedy świeczki grzeją wodę do ok 82 stopni.

            Wrzucę wam tabelę jak grzeją świeczki.



            Można przerobić mapę grzania ale to trzeba odczytać flash.


            PS. U mnie wszystko sprawne na dworze było -2 do pracy 5km (miasto) i temp 90 stopni stała sztywno po 3km temp na climatronicu ustawiona na 18 i 4 kreski stopnia nadmuchu
            Navi:Asus A639+mod(416@640Mhz)
            Mobil:Uniden PC 68 Elite<->Sirio Performer 5000/dziurka

            Komentarz

            • wolas
              Rider
              • 2011
              • 290

              #7
              SuchyX, czy to pykanie nie jest przypadkiem od świec żarowych w głowicy? tu chyba koledze chodzi o te co dogrzewają płyn chłodniczy. Też mam z nimi problem, niby sprawne, termostat nowy, chodnica troche przytkana a i tak temp max po min 6km

              Komentarz

              • SuchyX
                L&K
                S_OCP Member
                • 2007
                • 1170

                #8
                Nie to są te co załączają wodę sprawdzałem vagiem i powyżej 2500obr widzę jak wyłącza się układ i potem włącza a temu towarzyszy pykanie przekaźników. Zresztą panie kolego jak jest mróz i jadę to po jakimś 1km jest pyknięcie i wyłączenie układu nawet jak obroty są w okolicach 900obr. Sprawdzałem próbówką na fajkach od świec tych trzech. Przekaźniki są przy zbiorniczku od układu hamowania i montowane były chyba dwa rodzaje ja mam. Dodatkowo polecam zerknąć bezpiecznik na aku w tej puszce pierwszy z prawej.

                Tu masz pierwszą wersje:


                U mnie jest 53 i drugi 100 albo 110 jutro cyknę fotkę

                A tu masz na VAGU


                Wiesz 6km to i tak nie ma tragedii chyba że przez te 6km nie włączasz nadmuchu to już kiepsko. Najpierw zerknij świeczki i mam nadzieje że autka nie trzymasz w garażu.

                Napiszę jeszcze raz że temp jest brana z dolotu więc jak trzymasz auto w garażu i wystawisz z garażu to się nie włączy nawet jak wyłączysz motor i włączysz to nic nie da bo autko nie zdąży się schłodzić.

                Robiłem już próby i jak były mrozy to po pyknięciu złapałem ręką w miejscu 3 świec dosłownie po kilkunastu sek czułem jak się w tym miejscu robi ciepło a motor by tak szybko nie zaczął wody grzać.

                Mi się teraz tak długo grzeje bo mam termę walniętą tzn skubaniec nie zamyka się do końca i lekko przepuszcza wodę . Już mam nowy ORY i czeka na założenie w week.

                [ Dodano: Sro 17 Gru, 14 16:52 ]
                Wrzucam fotki cyknięte z rana


                Po 1km mało wyraźne bo jadąc ciężko cyknąć fotkę


                Po 2km już się zatrzymałem
                Navi:Asus A639+mod(416@640Mhz)
                Mobil:Uniden PC 68 Elite<->Sirio Performer 5000/dziurka

                Komentarz

                Pracuję...